praga ciekawe miejsca rynek kościół
Czechy

Popołudnie w PRADZE – ciekawe miejsca

Podziel się z innymi :)

W drodze powrotnej do Polski w grudniu, przed świętami, postanowiliśmy odwiedzić Pragę i jej ciekawe miejsca w ciągu zaledwie kilku godzin. Spędziliśmy tu bardzo miłe zimowe popołudnie, spacerując po mieście i chłonąc przedświąteczną atmosferę. Nie ustaliliśmy dokładnej trasy, rozpoczęliśmy zwiedzanie od spaceru po małych uliczkach starego miasta. Dotarliśmy na praski rynek otoczony pięknymi kamienicami z charakterystycznym Kościołem Marii Panny przed Tynem w jego centrum. Trafiliśmy na okres, gdy w rynku, jak i w kilku innych miejscach miasta odbywał się jarmark bożonarodzeniowy. Wszystko zostało przystrojone świątecznymi ozdobami, z piękną choinką i kramami w centrum placu. W jednym z nich skusiliśmy się nawet na langosze i trdelnik.

Rynek praski

Kościół Marii Panny przed Tynem

Przechodząc obok pięknego praskiego zegara astronomicznego – wspaniałego średniowiecznego dzieła, udaliśmy się w kierunku słynnego Mostu Karola. Jest to chyba najbardziej znane i jednocześnie najbardziej oblegane miejsce w całej Pradze. Szybko dotarliśmy do dzielnicy u stóp Zamku Praskiego. Malá Strana to barokowa dzielnica pełna kościołów i rezydencji szlacheckiej Pragi. Jest połączona ze starym miastem właśnie przez Most Karola. Na jego końcu, zanim weszliśmy do dzielnicy Mala Strana zboczyliśmy nieco, aby zobaczyć wyspę Kampa. Zdecydowanie warto zejść z głównego szlaku i spędzić kilka chwil w tym urokliwym miejscu spacerując wzdłuż brzegu Wełtawy ciesząc się piękną panoramą miasta, mostu i wdzięcznie pozującymi praskimi łabędziami. .

Dotarliśmy do dzielnicy zamkowej Hradczany po dość długim spacerze. Ze wzgórza roztacza się piękny widok na miasto. Kompleks zamkowy składa się z katedry, bazyliki, kilku pałaców i wież, lecz niestety nie mieliśmy czasu na ich zwiedzanie. Spędziliśmy chwilę spacerując w okolicach zamku, a następnie wróciliśmy wąskimi uliczkami wróciliśmy nad Wełtawę i wzdłuż jej brzegu skierowaliśmy się do samochodu.

To praskie popołudnie pozostawiło spory niedosyt i zdecydowanie będę chciała kiedyś wrócić do Pragi i jej ciekawych miejsc na trochę dłużej, tak by w pełni poznać uroki tego malowniczego miasta i jego pięknych zakątków.