Zamek na zboczu góry nad jeziorem Lago Garda we Włoszech
Włochy

Jeden dzień wokół Jeziora Garda we Włoszech

Podziel się z innymi :)

Jezioro Lago Garda leżące w północnych Włoszech odwiedziliśmy w drodze na Korsykę. Po wcześniejszych kilku dniach spędzonych na białym szaleństwie na stokach Val di Sole, było to idealne miejsce na jednodniowy postój przed dalszą drogą na południe. Z racji tego, że dysponowaliśmy zaledwie jednym dniem oraz tego, że w styczniu dni są jeszcze bardzo krótkie, postanowiliśmy, że nie będziemy robić wycieczki wokół jeziora jak to wcześniej planowaliśmy, a skupimy się głownie na jego północnej części.

Riva del Garda

Odkryliśmy jezioro Garda przyjeżdżając z północy do Riva del Garda. Widok jeziora zaparł nam dech w piersiach. Jadąc krętą górską drogą, mieliśmy wrażenie, że patrzymy na morze, którego horyzontu nie jesteśmy w stanie dostrzec. Jezioro Garda jest największym we Włoszech i mierzy aż 370 km².

Riva del Garda, położone na północno-wschodnim krańcu jeziora, w sezonie jest tętniącym życiem miastem z mnóstwem atrakcji. Z racji tego, że byliśmy tu zupełnie poza sezonem mieliśmy okazję odkrywać jego zakątki i wspaniałe panoramy bez tłumu turystów, słysząc jedynie ptaki oraz falowanie wody jeziora. Jest to drugie co do wielkości miasto nad jeziorem Garda. Spacerowaliśmy wzdłuż brzegów Riva Del Garda podziwiając wspaniałe wille i kamienice, dzwonnicę, twierdzę położoną nad jeziorem oraz ośnieżone górskie szczyty widoczne w oddali.

Limone sul Garda

Następnie udaliśmy się wąską drogą wzdłuż jeziora w kierunku Limone sul Garda. Podczas przejazdu należy zachować ostrożność, ponieważ drogi są wyjątkowo wąskie a przy tym niezwykle urokliwe. Z cyprysami, winnicami i malowniczymi małymi miasteczkami położonymi na zboczach gór oraz tunelami wydrążonymi w skale sama przejażdżka stanowi już fajną atrakcję.

Limone sul Garda, położone jest u podnóża stromej góry i słynie z sadów cytrynowych. Po dotarciu na miejsce zrobiliśmy sobie krótki spacer po praktycznie pustym mieście.  Znajdują się tu La Limonaia del Castel, dom cytrynowy z XVIII wieku oraz kościół San Pietro, z pięknymi freskami z XIII i XIV wieku.

Malcesine

Na zakończenie naszego dnia pojechaliśmy do Malcesine, położonego na przeciwległym brzegu jeziora. Po raz kolejny droga prowadziła nas wzdłuż wybrzeża, z mnóstwem malowniczych punktów po drodze. Odkrywaliśmy te wszystkie małe, ukryte miejsca wzdłuż drogi, plaże bez turystów, podziwiając piękne wille w okolicy.

Malcesine to bardzo urocze miasteczko, z zamkiem, małym portem, sklepami i restauracjami. Pozostaje dość turystycznie, ale znacznie mniej w tym okresie, gdyż praktycznie wszystkie te miejsca były zamknięte. W pobliżu Malcesine znajduje się kolejka linowa na Monte Baldo, która pozwala wjechać na szczyt o wysokości 1760 m.n.p.m i podziwiać panoramę jeziora i okolicy z zupełnie innej perspektywy.

Peschiera del Garda

Peschiera del Garda odwiedziliśmy kolejnego dnia rano, zatrzymując się tu przed wyjazdem w dalszą drogę. Do centrum miasta prowadzi most zwodzony będący elementem średniowiecznej twierdzy. Odkryliśmy ładne małe miasteczko, z portem, typowym starym centrum miasta i restauracjami, a także wieloma fortyfikacjami. Jednak mieliśmy nieodparte wrażenie, że jest to zdecydowanie bardziej turystyczne miejsce, mające mniej autentyczności niż wcześniejsze miasteczka, które odwiedzaliśmy. Niecałe dwie godziny wystarczyły nam, aby zwiedzić Peschiera del Garda, jego najważniejsze miejsca i przespacerować się alejką prowadzącą wzdłuż jeziora.

Jezioro Lago Garda we Włoszech jest zdecydowanie miejscem, które warto odwiedzić i spędzić tu więcej czasu. Jego piękne krajobrazy, malownicze miasteczka oferują różnorodne atrakcje, gdzie zarówno miłośnicy górskich wędrówek jak i sportów wodnych znajdą coś dla siebie. Dodatkowym plusem jest bliskość większych miast jak Werona czy nawet Wenecja i Madryt, które spokojnie można odwiedzić podczas jednodniowej wycieczki.

Poniżej krótki filmik z naszej wycieczki 🙂